ویدئو پروژکتور

پارامترهای مهم در انتخاب ویدئو پروژکتور

شدت روشنایی :
به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب ویدئو پروژکتور بوده که رابطه مستقیم با قیمت دارد. انسی لومنز هرچه بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر می رود و برای محیط های بزرگ تر و با نور بیشتر از پروژکتورهایی با شدت روشنایی بالاتری باید استفاده کرد .
پس در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که برای چه محیطی میخواهید استفاده کنید.

ویدئو پروژکتور
قدرت تفکیک یا رزولیشن :
این پارامتر رابطه مستقیم با حالت صفحه نمایش کامپیوتر شما دارد. هرچه رزولیشن یا قدرت تفکیک بالاتر باشد امکان پخش تصازدر با وضوح بالاتر نیز وجود دارد
SVGA( 800*600) – XGA (1024*768) – SXGA ( 1280*1024) – SXGA+ (1400*1050) – UXGA (1600*1200)

رزولوشن ویدئو پروژکتور
کنتراست :
کنتراست نشانگر تضاد درجه بین رنگ سیاه و سفید درتصاویر پخش شده توسط ویدئو پروژکتور می باشد.هرچه کنتراست یک دستگاه بالاتر باشد فاصله بین سیاه ترین نقطه و سفید ترین نقطه بیشتر بوده که باعث تفکیک بهتر رنگها در فاصله این دو رنگ می باشدو در نتیجه وضوح تصویر بهتر می باشد.

کنتراست ویدئو پروژکتور
طول عمر لامپ تصویر :
در این پارامتر بستگی به اعلام عمرلامپ توسط کمپانی تولید کننده و طریقه استفاده کاربر از ویدئو پروژکتور دارد که چنانچه سرویس های ادواری صورت گیرد عمر لامپ تصویر با عمر لامپ تصویر اعلام شده توسط کمپانی نزدیکتر خواهد بود و راه دیگر این است وارد منوی دستگاه شده و شدت روشنایی را کاهش داده تا عمر لامپ تصویر بیشتر شود.

لامپ ویدئو پروژکتور
تعداد ورودی خروجی ها :
بسته به نیاز کاربر تعریف میشود و باید در هنگام خرید دقت نمایید که به کدام ورودی و خروجی نیاز دارید که معمولا در پروژکتورهای امروزی فول پورت بودن را در نظر میگیرند.

پورت های ویدئو پروژکتور
وزن  پروژکتور :
باید دقت داشته باشید که به چه منظور میخواهید استفاده کنید برای مثال یک مدیر سعی بر آن دارد که تا حد امکانویدئو پروژکتور قابل حمل باشد تا در جلسات خود بتواند از آن استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.